Om meg

Bildet mitt
Velkommen inn! Så kjekt at du vil komme hit. Legg gjerne igjen en spor så titter jeg innom hos deg også :)

tirsdag 4. desember 2012

Amanda prosjektet

I går ble det en fin kveld selv om det ble en laaaaang busstur.
Jeg dro ut til Sandnes ullvare for Amanda prosjektet skulle ha en event der
sammen med Tove Fevang.
Det var kjempekos,alle begynte å strikke lyslykt og vi fikk sponset garn.
Vi fikk også garn til et nytt Amandateppe og har DU lyst til å strikke til disse små nurkene som får et litt tøff start på livet så finner du mønster her hos Tove
og andre mønster og info finner du her Amanda prosjektet
Det er veldig givende.
Dette er en gjeng med bamser til prosjektet,de er raske å strikke. Det er slik at til jul så ønsker vi å glede de som har et barn på nyfødt intensiven rundt om i landet.Så alle de som er der på julaften får en bamse som har fått en tråd å henge i og en til og fra lapp rundt halsen,der står det til ................. fra Amanda prosjektet God jul.
Og den gaven kan være den eneste barnet får og det betyr mye for foreldre uansett om barnet overlever eller er en av de som ikke gjør det,den blir uansett et minne.
Det blir klærne også,mange har gitt tilbake melding til prosjektet at det å få lue,sokker eller teppe til barnet og få det på barnet gjør dagen mer "normal" at ting blir litt normalisert.
Og de som får barn og lander på nyfødt intensiven ,ja det skjer ofte uten at noen har forutsett det,man har ofte en del tid igjen av svangerskapet og man forventer ikke slike ting skal skje.Og da har man jo ofte ikke noe med seg heller.
Så gleden av å kunne glede noen jeg ikke kjenner med teppe,lue,sokker til barna den er stor hos meg og hos mange andre rundt om i Norge.
Har du lyst så bli gjerne med.kan du strikke litt eller mye spiller ingen rolle,det finns alltid en oppskrift som du kan få til,og vi andre inne på facebook siden hjelper deg så gjerne :)

1 kommentar: